fredag 29. februar 2008

Nye 3-0

Med nye 3-0 og femte seier i strekk og kun et settap er vi sikret semifinale. Denne gangen var det ASV som på hjemmebane ble spilt ut i noe jeg vil kalle en gørr kjedelig volleyballkamp. Ved at ASV gjør massevis av serve- og angrepsfeil, mens vår sideout fungerte rimelig effektivt vinner vi kampen enkelt 3-0. Jeg spilte forresten igjen fra start og fullførte to sett, uten at jeg kan si jeg imponerte noen underveis.... Servet forresten et par ess, for første gang i sesongen (omtrent).

Så er det som skrevet tidligere kam mot Marienlyst eller Middelfart i semifinalene, alt etter som de neste to kampene går. Kampene mot Gentofte og Marienlyst på hjemmebane blir uten tvil viktige og spennende kamper! Jeg mener også ting ser bra ut for laget nå. Vi har nemlig funnet noe jeg mener er essensielt hos idretsutøvere, nemlig vinnerkultur. Det at vi vinner en møkkakamp som i dag illusrterer godt hvor viktig det er at et lag er vant til å vinne. Et lag med vinnerkultur avgjør på 23-23 og og er sikre på hva som skal gjøres og undgår som oftest å "underprestere", som det snakkes så mye om i dansk volleyball (et uttrykk som her i dk har blitt både missbrukt, voldtatt og kastrert på blogger og i kampreferater fra alle kanter).

Dette ble enda et kort innlegg, men hvem gidder vell lese min analyse av en kamp de ikke har sett....? Nestegang skal jeg prøve å fete ting opp litt med bilder, video eller annet ;)

Ingen kommentarer: