mandag 10. mars 2008

HIK vs. Gentofte

Det har virkelig blitt en god vårsesong for oss, med fem strake seire før søndagens kamp mot Gentofte, som vi kjemper med om 3. plassen. Vi har vist oss som uslåelige så langt på hjemmebane i 2008 og søndag var det Gentofte som skulle prøve seg.

Godt forberedt og med fultd skadefritt mannskap fikk Gentofte det vanskelig med å true vår seiersrekke.

Vi satt standarden tidlig ved å dominere gjennom blokk og feilfri side-out; første TO til Gentofte på stillingen 8-3. Derfra fløt settende relativt problemfritt med gode mottak og lekestue for våre midtspillere. Gentofte karret til seg 22 og 15 poeng.
I tredje sett tok Gentofte oss på sengen ved å øke servepresset vesentlig. Det var ett tett sett, så vidt jeg husker, men etter å ha sett kampen på video kan jeg konstatere at det ikke var spesielt underholdene volleyball og jeg kan huske at det virket som om vi hadde mistet momentet etter utklassingen 25-15. Jeg ble erstattet av Dennis på slutten av tredje settet som vi tapte 25-23. Fjerde settet husker jeg ikke spesielt mye av, men det var nok liten tvil om at det var vi som kontrollerte og vant 25-22.

Etter to settap på seks kamper kan man godt si at vi er i god form og veldig klare for å ta imot Marienlyst, skjærtorsdag. Gentofte tar imot Marienlyst lørdag, Dersom Gentofte taper og vi vinner vår siste kamp, ender vi som nr 3 og møter Middelfart i semifinaler. Marienlyst kan altså kontrollere hvem de møter i sin semi.
Uten å si at jeg tror Marienlyst på noen måte vil legge seg for oss, tror jeg nok at de fleste er klar over at Aalborg for øyeblikket Marienlysts sterkeste utfordrer. Det ble bevist senes i går, søndag.

Video kommer;)

Ingen kommentarer: