mandag 24. september 2007

1/8-finale vell overstått

Etter seks timers reise til København skulle Holte IF nedkjempes i årets første kamp i landspokalturneringen.
Laget med gjennomsnittsalder i 40-årene og til sammen 673 landskamper (fakta) var svært vanskelig å taket på. Som alle andre hater jeg å spille mot disse flakkservene og denne irriterende gode rutinen. Laget sliter med å ting til å stemme og det tar tid før vi begynner å hente opp dippene og får ballen i gulvet på den andre siden. Det er sånn når man spiller mot slike lag at ballen liksom ikke vil dø. Vi tar frem det gode spillet etter hvert, og når vi først gjør det er det lite Holte kan gjøre med saken. Vi vinner 1/8-finalen 2-3(22-25, 25-22, 17-25, 25-22, 8-15)

For min egen del spiller jeg et godt førstesett, men får bare spille halve andre og ikke mer. Personlig er fysikk og teknikk nesten der opp hvor det skal være og mottak og angrep synes jeg selv fungerer veldig bra. Men taktisk, og da spesielt blokk/forsvar, sliter jeg og får en del kjeft :p Men det er ting jeg tror kan læres på relativt kort tid. Ellers er det som nevnt tidligere første seriekamp på lørdag mot Middelfart på hjemmebane.

Vi har vært så heldige å trekke Marienlyst, som er regnet som desiderte storfavoritter i årets sesong til kamp i kvartfinalen, men vi skal nok vise at vi har et meget godt lag i år! Dessuten må laget uansett slås på et tidspunkt om vi skal vinne pokalen, så like greit å gjøre det nå. Bare så synd at finalen da ikke blir en like god og spennende kamp...

Ingen kommentarer: