tirsdag 4. september 2007

Reisedag

Etter en fantastisk fin flytur (…) fra Aalborg til Paris ble jeg møtt av... Vell ingen. Vedkommende som skulle hente meg, som for øvrig ikke snakker engelsk, møtte opp på andre siden av flyplassen og all informasjon måtte gå gjennom agenten via telefon.

Beauvais ligger en drøy time nord for Paris og har et innbyggertall på hele 60.000, noe som tilsvarer Fredrikstad. Det er fransk standard over det hele og særdeles få snakker verdensspråket engelsk. ProA-laget består (heldigvis) stort sett av utlendinger, med unntak av to franskmenn. Østeuropeere og to israelere. Jeg fikk se B-laget, som består kun av spillere under 23 år (hvor kun utlendingene snakket flytende engelsk), trene to timer i dag. Treneren deres er fra gamle Jugoslavia og er en nær venn av selveste Neven Kuresevic, sa han i alle fall selv. Det er jammen en liten (volleyball-)verden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

you goo joakim!:)

Anonym sa...

Verden er faen meg liten! Hos det ene laget jeg prövespilte for i Tyskland, var treneren også eks-jugoslav, og kjente Neven.... Mistenkelig?