tirsdag 11. mars 2008

Landslagsuttaket

I dag, tirsdag, valgte norges nyhetsformidler av volleyball, volleymedia.no å sette igang sin debatt ang hvem som bør bli en del av det norske landslaget. Om dette er i dialog med de faktiske trenerne,vet jeg ikke, men jeg tviler ikke på at engasjementet kommer for å provosere frem aksjon og for å kickstarte prosessen som har kommet lovlig sent i gang med trenerutnevning så sent som 7. mars. Jeg har valg å bidra med mitt synspunkt utelukkende fordi jeg vet godt at ingen andre vil skrive det jeg gjorde, men nok om det. Har det kommet til de ekstremer at riks-volleyball-synserne, ofte sett på volleyball.daglig.com, skal få lov til å stå i spissen for meningsytringene rundt landslagene mens de som faktisk kan sakene forblir opptatt med andre ting?

Denne saken handler om forbundets manglende handlekraft. Selv legger forbundet skylden på økonomi noe jeg mener er ute av sammenheng. Vi har i senere tid lest om BKTs mørke fremtidsutsikter. Hvem har skylden? Kreditorene? Den eneste kreditoren som ikke vil gå med på å sanere deler av gjelden. Og hvem er skyld i de store utgiftene? Hvem har vedtatt eliteseriens innstramminger, som kostet Tronheim sitt elitelag og som nå kjører BKT på grund?

Dette var status for landslagene i starten av mars. Når skal noen andre en Darek åpne for kritikk av de bak spakene???

Ingen kommentarer: