fredag 7. august 2009

Starten på noe nytt

I går og i dag har vi testet hvor stor skade sommeren har gjort med balltouchen og -følelsen. Det første kvarteret med kontrolløvelser i går var, selvom jeg på det tidspunktet ikke syntes det var spesielt morsomt, nok veldig komisk å se på. Noe bedre var det da i dag, men det er stadig mye rart. Som mange andre lag er det nærmest bare arbeid på gulvet med fokus ballkontroll og forsvar i denne perioden. Det er det mange grunder til jo...
Den fysiske delen av treningen er fortsatt mest omfattende, og består av mye hopp, intervaller og sirkeltrening. Neste uke starter den felles styrketreningen opp, selv om de fleste har vært i gang med dette en stund.

Denne sommern har også bragt noe godt med seg. Jeg har alltid vært opptatt av kosthold og ernæring, men nå mer enn noen gang; og det sammen med vesentlig mye bedre forutsetningen for restitusjon tror jeg skal resultere i god forbedring av min fysikk.
For de som driver idrett anbefaller jeg Tines og Olympiatoppens sider og video av foredrag av Heidi Holmlund, Klinisk ernæringsfysiolog:
Olympiatoppen
Kosthold for unge idrettsutøvere (video)

Check it out!

Ingen kommentarer: