fredag 2. oktober 2009

Å tape

Vi slo sist tirsdag SK Århus 3-0 borte i cupens 1/8 finale. Torsdag 3-0 mot Holte hjemme i sesongens første kamp. Ikke superspennende og jeg spilte ikke stort.

I dag var det klart for skikkelig volleyball. Bortekamp mot erkerival Middelfart på en fredag kveld. Alt lå til rette for å spille god volleyball. Tap  3-1 (25-22, 28-26, 23-25, 25-20).Jeg startet men fikk ikke spille andre sett, men så tilbake i tredje of fjerde. Vi tapte et sett vi ledet 22-18, et vi ledet 5-1 og så videre, og det var i side out vi tapte kampen... Der og på innstilling og fight.

Så må jeg syte litt og konstatere at jeg hater å tape. Jeg vet det er mange som gjør det og det er nok rimelig naturlig. Det er lite som føles som å tape. Den følelsen av å misslykkes blandet med skam og anger. Det er flaut! Riktignok tapte vi for et relativt bra lag; et lag jeg nok har som gullkanditat i Dk, men å tape er stadig det samme.

Ingen kommentarer: