lørdag 31. oktober 2009

3-0 (15 22 18) mot Nyborg i første kamp

Resultater i NCC
Kort oppsumert årsbeste av Marienlyst. Første sett i dag er volleyball på et nivå høyere enn jeg noen gang har vært med å spille. Det var fantastisk moro. 25-15
I andre sett (etter at alt håp er ute for Nyborg med dtake på avansement) får vi virkelig motstand og Bakken har helt tydelig lest oss og vår taktikk. Nyborg spiller en mer stabil side out og er forran store deler av settet, men etter at vi igjen endrer vår spillestil snur vi det til 25-22
Tredje sett føler jeg går greit og vi vinner 25-18 med rimelig god kontroll.
Selv spilte jeg så og si hele kampen med 80/53 i mottak og 50% kill, men med alt for mange dårlige server og servefeil... så får vi se om det blir bedre i morgen.
+ totalt har vi 18 killblokk, jeg hadde 0 :(


Som mange har fått med seg, vant Nyborg Middelfartstævner i år. Jeg spilte mot Nyborg og så dem spille flere kamper. Den gang ble jeg veldig imponert over spillet og så Nyborg som en veldig tøff motstander i NCC.
I går så jeg ikke det samme laget, da jeg så Sollentuna, som ikke på noen måte imponerte meg, til tider dominere over kampen. Hva ligger bak den sterke nedgangen i prestasjonsevne? For det er ikke snakk om at Nyborg er dårligere enn Sollentuna, men det er snakk om at Nyborg underpresterer. Her er Nyborgs fem siste kamper:

Kristiansund  - Nyborg 0-3 18-25, 19-25, 20-25)
Oslo Volley   - Nyborg 1-3 (15-25, 26-24, 23-25, 17-25)
Nyborg         - Randaberg 3-1 (25-27, 25-22, 25-18, 25-13)
BK Tromsø   - Nyborg 0-3 (20-25, 17-25, 17-25)
Nyborg         - Nyborg 2 0-3 (25-11, 25-14, 25-19
http://www.cupassist.com/volleyball/

Nyborg leder den norske eliteserien med fem strake seiere og 15-2  i settforskjell (begge settap med to poeng). Ikke det jeg vill kalle reell motstand eller ideell opplandning innenfor Nordisk mesterskap. Nyborg er helt enkelt ikke vandt til å spille på et nivå som de har gjort de siste to dagene. Jeg legger ikke skylden hos andre i norsk volleyball, jeg konstaterer bare fakta.
Er Nyborg i ferd med å knekke seg selv, Er Nyborgs skadet av sin egen suverenitet; som en supernova som kolapser av sin egen tyngdekraft og ender som et sort hull?

Hvor går veien videre for Nyborg?


Travis Passier beste spiller hos Marienlyst i dag, noen man kan si er en god debut.

Følg NCC i Örkelljunga på hotline

Ingen kommentarer: